[ SOLVED ] MACBOOK AIR A1466 NO ENTRY | KEDAI REPAIR MACBOOK MELAKA

Artikel ini ditulis untuk menyelesaikan pengguna yang menghadapi masalah Macbook air No entry sign, no display pada macbook air.

Seorang pelanggan datang ke kedai repair macbook melaka @ okcs melaka. Beliau adalah salah seorang pensyarah dari UITM segamat mengadu tentang masalah macbook air no entry sign, no display. Beliau sudah membuat checkup di salah sebuah kedai komputer , kos yang dipinta iaitu RM2800 !!!! wooo ...


Specifikasi Masalah macbook air no entry, no display ini adalah :
Model : A1466 Year 2014
Storage : SSD PCIE 256GB ( ini yang kami maksudkan hard disk type ) 
8Gb memory.

Macbook No entry sign


Sebagai kerjaya seorang pensyarah, kami yakin! Penggunaan laptop/macbook juga adalah sebahagian besar daripada routine harian mereka untuk menjalankan tanggungjawab untuk berkongsi dan mencurahkan ilmu kepada anak didik mereka.

Cuma kadang kita terfikir, bila kita terlalu focuskan pada kerja, sedangkan kebanyakan kerja yang kita laksanakan di masa kini adalah dengan menggunakan laptop/Macbook. Sebagai contoh, Nota berbentuk pdf, Slide show,  gambar project, Jadual, dsb..  

Tak salah jika kita ambil 10minit sahaja dari masa kita untuk pantau keadaan laptop/macbook kita. Tiada siapa mampu mentafsir keadaan jangka hayat komponen laptop / macbook.

Terutamanya pengguna macbook, segala alat gantian macbook bukanlah murah. File format juga berbeza dengan laptop windows, type hard disk berbeza, tenaga mahir dalam membaikpulih jenama apple ini di sesuatu lokasi amatlah sedikit bilanganya.

Apa akan terjadi jika kita tidak bertindak ?
Macbook tersadai. Segala kerja kita terpaksa di tangguh lebih lama. 



Macbook Air SSD
Setelah diperiksa berkenaan masalah macbook no entry sign, no display oleh technician Kedai repair macbook melaka @ Okcs Melaka, seperti dijangka, ianya berpunca dari masalah SSD (Solid state Drive), kami dapati SSD beliau sudah rosak akibat bad block.  Technician kami membuat penukaran dengan mengambil masa 1 jam 40 minutes termasuk pemasangan dan installation OS.


SSD Installation , install OS di dalam SSD 


Process installation OS
Akhir sekali, selepas kami membuat penukaran SSD, kini masalah Macbook air no entry, No display berjaya diselesaikan. malah kami berikan software dan penghantaran secara percuma. Yang paling best harga yang ditawarkan pada beliau sangat tidak masuk akal. :))

Terserlah wajah kegembiraan beliau.
Beliau yang kami maksudkan iaitu Puan Nor Balqis dari segamat.

Terima kasih kami ucapkan kepada Puan Nor Balqis menggunakan khidmat kedai repair macbook melaka dan kami doakan semoga segala urusan Puan Nor Balqis dipermudahkan.


Testimoni pelanggan 



We-Fix-Advice-Supply-Now

---->> MACBOOK AIR ANDA ADA MASALAH SEPERTI INI   ?
---->> TAK TAHU NAK MACBOOK DI MELAKA , MUAR ?

Anda boleh hubungi OKCS Melaka :-

06-2400100 / 018-6614745 ( Whatapps Pun boleh )

Lokasi OKCS MELAKA : -

OK COMPUTER SOLUTION MELAKA



Comments

Popular posts from this blog

POWER SUPPLY DAN JENIS POWER SUPPLY

[ SOLVED ] CARA FORMAT WINDOWS 10 8 7 | KEDAI REPAIR LAPTOP MELAKA

APA ITU BATERI CMOS