Repair Skrin Laptop Dell Studio 1435

Baru-baru ini kami ada menerima sebuah laptop model Dell Studio 1435. Masalah laptop tersebut adalah skrinnya rosak..Kerosakannya takde la nampak seperti pecah atau sebagainya..Sebaliknya skrin laptop ini jadi seperti macam televisyen yang tak dapat siaran..Lebih kurang macam tu la...



Ramai menganggap yang laptop Dell Studio 1435 ini menggunakan skrin LCD. Tapi sebenarnya tidak, laptop ini menggunakan skrin LED.

Skrin LED yang normal

Skrin LCD yang normal

Dengan kepakaran yang kami ada, maka kami pun selesaikan masalah skrin laptop Dell Studio 1435 ini.. Namun setelah kami buka skrinnya, alangkah terkejutnya (suspen jugak la, hehe) bila melihat cable sambungannya lain daripada yang biasa.

Skrin LED yang mempunyai sambungan cable pada bahagian bawah sebelah kanan

Walaubagaimanapun, kami sangat pakar dalam masalah seperti ini. Lagi-lagi masalah yang berkaitan dengan skrin ini yang boleh dikatakan sebagai 'rare' sangat jarang untuk dijumpai. So kesimpulannya, jika anda mempunyai masalah skrin dan skrin laptop anda adalah dari jenis yang 'rare', datanglah berjumpa dengan kami di Ok Computer Solution, pakar masalah laptop anda!!!

artikel ini adalah untuk mereka yang mencari tentang dell, dell studio, repair screen, screen repair, dell studio 1435, dell 1435, studio 1435, repair screen laptop, dell laptop screen repair, repair laptop screen, dell laptop, laptop dell, ok computer solution

Jika anda merasakan artikel ini bagus dan boleh dikongsi dengan rakan anda, berkongsilah melalui facebook, e mel atau twitter Percayalah jika anda memberi satu kebaikan kepada orang lain 10 kebaikan akan kembali kepada anda.

Comments

Popular posts from this blog

POWER SUPPLY DAN JENIS POWER SUPPLY

[ SOLVED ] CARA FORMAT WINDOWS 10 8 7 | KEDAI REPAIR LAPTOP MELAKA

APA ITU BATERI CMOS