Repair Laptop Lenovo G405


Lenovo G405 merupakan laptop terbaru keluaran Lenovo. Laptop model ini dihasilkan dengan processor AMD. Paparan skrinnya juga sangat ideal untuk mereka yang bergelar pelajar iaitu dengan saiz 14.0 inch. Laptop yang beratnya sekitar 2.2 kg ini sangat menarik jika dilihat pada struktur keyboardnya yang lebih kecil dan sangat mesra pengguna.


Seperti yang anda maklum, antara gejala yang boleh dikesan apabila laptop anda mengalami masalah motherboard adalah seperti tak boleh nak on, kadang-kadang boleh on tapi no display, auto shutdown dan auto restart..Ramai juga diantara mereka yang menyangka jika ada masalah seperti ini, perlu tukar motherboard terus..Tapi sebenarnya, ada jalan lain lagi yang boleh dilakukan. Ini kerana, menukar motherboard, kosnya sangat mahal!! (baik beli baru je..).

Kami di Ok Computer Solution sangat berbesar hati untuk memberikan penyelesaian utama pada laptop anda jika mempunyai masalah seperti ini. Kos juga sangat berpatutan disamping anda mendapat beberapa faedah lain seperti jaminan selama 3 bulan dan layak mendapat voucher percuma!! Boleh lihat testimoni customer kami di sini..>>Testimoni

motherboard


Chipset berfungsi untuk mengawal paparan pada skrin laptop anda yang terletak pada motherboard. Mesti anda terfikir, kenapa chipset yang jadi masalah kan? Ini kerana chipsetlah yang mengawal seluruh pergerakan pada motherboard anda yang mana akan menghasilkan haba panas yang sangat tinggi. Bila kawalan udara tersekat, maka chipset tersebut boleh terbakar dan seterusnya boleh mengakibatkan masalah seperti yang disebutkan tadi.

Hal ini boleh dielakkan lebih awal sekiranya anda peka dengan masalah ini. Terutamanya, anda perlulah sentiasa servis laptop anda secara berkala yang mana ianya akan membersihkan segala habuk yang telah menyekat laluan haba panas pada heat sink. Anda boleh lakukannya sendiri di rumah atau jika anda tidak berani untuk membuka laptop anda, kami sedia membantu.

motherboard


Jika sudah terlambat, chipset sudah terbakar, kami juga sedia membantu anda dengan kepakaran yang kami ada.. Kami juga berpengalaman menghadapi masalah ini dengan hampir lebih 80 buah laptop model Lenovo ini. Berikut merupakan contoh model laptop Lenovo yang berjaya kami selesaikan masalah motherboard :





artikel ini adalah untuk mereka yang mencari tentang repair motherboard, repair lenovo, lenovo, lenovo g405, repair laptop, motherboard, computer repair, laptop repair, repair laptop motherboard, repair computer, motherboard repair, pc repair, computer repair services, notebook repair, laptop motherboard, compaq laptop, computer shop, computer service, laptop motherboard repair, repairing laptop, computer repairing, ok, ok computer, computer solution, ok computer solution

Hubungi kami seperti di bawah 

SMS/ Whatsapp / CALL (24 jam mesti balas)

012 365 3285 
018 206 6200 
03 7731 6761  (9 pagi - 7 petang)

Emel di 
info@okcomputersolution.net

PM di Facebook kami klik link di bawah
https://www.facebook.com/messages/OKComputerSolution

Alamat di


PG 39 Perdana Shopping Center
Jalan PJU 8/1
Damansara Perdana
47820 Petaling Jaya, Selangor.

Buka 9pagi hingga 6 petang

Tiada Masa? Sibuk? Mahu kami datang Pick UP?

Jika tidak ada masa ke tempat kami, kami juga boleh datang ke rumah atau pejabat anda untuk

Pick UP / Repair / Deliver


Share artikel ini dengan rakan rakan anda dengan gembira!

Jika anda ada masalah seperti di atas, boleh hubungi kami di nombor tertera di bawah :




Solihin - Pengurus Pusat

012 3653285


Comments

Popular posts from this blog

POWER SUPPLY DAN JENIS POWER SUPPLY

[ SOLVED ] CARA FORMAT WINDOWS 10 8 7 | KEDAI REPAIR LAPTOP MELAKA

APA ITU BATERI CMOS