Mudah percaya pada tawaran software percuma terutama Antivirus?





Adakah anda suka dan mudah percaya pada tawaran perisian percuma terutama anti virus?? Jangan download sebarang!!

Kebiasaannya pengguna mudah suka dan tertarik serta mudah percaya dengan tawaran software percuma yang diberikan terutama anti virus. Perisian yang di beri percuma itu sebenarnya mempunyai tempoh had yang digunakan. Ia juga dikategorikan sebagai program shareware yang bertujuan untuk memberi peluang kepada pengguna untuk membelinya. Apabila perisian itu tamat tempoh anda di nasihatkan untuk beli perisian itu kerana antivirus itu akan bertukar menjadi virus dan ia akan mendatangkan masalah kepada laptop seperti laptop akan menjadi lembab untuk berfungsi.


Masalah ini sering berlaku kepada pelajar yang menuntut di IPT. Kebanyakan dari mereka menganggap anti virus percuma ini sama seperti anti virus berbayar. Sebenarnya terdapat banyak perbezaan yang ketara. Antaranya dari segi 'protection' atau keselamatan yang disediakan. Selalunya anti virus yang berbayar ini mempunyai anti spyware dan firewall. Sebaliknya jika menggunakan anti virus percuma ia tidak berfungsi dengan sepenuhnya  dan laptop anda mungkin berpontensi di jangkiti virus. Virus juga mampu merosakkan laptop anda secara tidak sedar.

Artikel ini adalah untuk mereka yang mencari tentang anti virus, anti virus percuma,  virus laptop free,  anti virus free, download free anti virus, anti virus software, antivirus software, free anti virus download, contoh anti virus, free antivirus, ok computer solution, computer solution shah alam, kedai komputer shah alam, kedai komputer di shah alam, repair laptop shah alam, pickup and delivery service, pickup and delivery, delivery service 

Share artikel ini dengan rakan rakan anda dengan gembira!

Comments

Popular posts from this blog

POWER SUPPLY DAN JENIS POWER SUPPLY

[ SOLVED ] CARA FORMAT WINDOWS 10 8 7 | KEDAI REPAIR LAPTOP MELAKA

APA ITU BATERI CMOS