[ SOLVED ] CABLE MAGSAFE PUTUS | REPAIR MAGSAFE MELAKA

Ramai yang masih tertanya-tanya, cable magsafe putus masih boleh di repair? berbaloikah repair? nak Repair magsafe kat mana ?

Nanti kami akan jawabnya di akhir artikel ini.

Ada beberapa pelanggan datang ke kedai kami mengadu mengenai magsafe putus, koyak, uzur, pin patah,  dah cuba saloteppp, lilit, modify dan sebagainya.

Seorang pelanggan datang ke kedai Repair magsafe melaka, Batterynya tinggal 19%,  beliau terpaksa meminjam charger daripada kedai repair magsafe melaka untuk siapkan tesis beliau. Tension semestinya, tesis beliau tidak dapat disiapkan dengan berbekalkan battery 19%. Connector Cable magsafe Putus ini adalah jenis L shape.


Repair magsafe melaka muar seremban 1
Cable Magsafe Putus 


Tak salah jika tak tukar, tapi bayangkan kalau air terumpah atas pangkal magsafe putus tu, tak ke shorting Logic board magsafe tu, jika tidak bernasib baik, boleh menyebabkan Macbook kesayangan korang pun terjebak. Harga Magsafe Original bukanya murah. Kalau di Authorised, harganya lebih kurang RM349. Kalau pembelian melalui laman sesawang E-commerce harganya bermula RM80-RM200, Tapi ORIGINAL KE ? pakai 3-6 bulan meletup, pemakaian long term boleh menyebabkan "knockOff" pada macbook, nak claim warranty pun susah.


Repair magsafe melaka muar seremban
 Cable Magsafe Original 

Beliau datang ke kedai Repair Magsafe Melaka menghantar magsafe beliau untuk ditukar, selepas dicheck oleh technician kedai Repair Magsafe melaka atau Okcs Melaka, indicator pada magsafe putus ini tidak menunjukkan sebarang respon seperti lampu hijau ataupun oren. Technician kami terus menukar cable magsafe putus yang baru dengan hanya mengambil masa 2 jam.


Repair Magsafe melaka muar seremban
Selesai penukaran Cable Magsafe Putus

Alhamdulillah, Magsafe beliau kini berfungsi seperti sediakala.
Jawapan kami seperti soalan di atas, Ya!,  ! Kita dapat kekalkan kualiti Magsafe original dengan harga yang Reasonable.


- It's not worth risking your Mac to save a small amount of money -



We-Fix-Advice-Supply-Now

---->> CABLE MAGSAFE ANDA PUTUS  ?
---->> TAK TAHU NAK REPAIR MAC DI MELAKA ?


Anda boleh hubungi OKCS Melaka :-

06-2400100 / 0186614745 ( Whatapps Pun boleh )

Lokasi OKCS MELAKA : -

OK COMPUTER SOLUTION MELAKA




Comments

Popular posts from this blog

POWER SUPPLY DAN JENIS POWER SUPPLY

[ SOLVED ] CARA FORMAT WINDOWS 10 8 7 | KEDAI REPAIR LAPTOP MELAKA

APA ITU BATERI CMOS