[ SOLVED ] LAPTOP SONY PCG-61A11W UPGRADE SSD DAN SERVICE | (KEDAI UPGRADE SSD LAPTOP MELAKA)


[ SOLVED ] LAPTOP SONY PCG-61A11W UPGRADE SSD DAN SERVICE | (KEDAI UPGRADE SSD LAPTOP MELAKA)




Kedai Upgrade SSD Laptop Melaka membantu untuk menyelesaikan masalah laptop Sony PCG-61A11W untuk Upgrade SSD dan service.


Artikel ini menceritakan tentang menyelesaikan masalah laptop Sony PCG-61A11W (upgrade SSD dan Service).

Dalam masa keadaan laptop Sony PCG-61A11W (upgrade SSD dan Service) itu loading, slow lembab macam siput beliau juga sempat mencari cara untuk menyelesaikan masalah laptop Sony PCG-61A11W (upgrade SSD dan Service), tetapi tidak berjaya.

Pada masa yang sama juga, beliau tetap mencari jalan lagi dimana tempat untuk selesaikan masalah laptop Sony PCG-61A11W (upgrade SSD dan Service) miliknya yang sesuai, dengan beliau tanpa rasa berputus asa. Encik Saifuddin cari akhirnya beliau terjumpa satu Kedai Repair Laptop Melaka, untuk Upgrade SSD laptop iaitu Di OK Computer Solution Melaka, dan beliau pun terus hubungi kami bertanyakan tentang upgrade SSD dan Service atas laptop Sony PCG-61A11W-miliknya, berapa harga? dan untuk menghantar laptop Sony PCG-61A11W (upgrade SSD dan Service) nya itu.

Pada masa itu, ada seorang pelanggan iaitu Encik Saifuddin datang ke Kedai Upgrade SSD Laptop Melaka bersama Laptop Sony PCG-61A11W miliknya untuk membuat service dan upgrade SSD.


               


                         TECHNICIAN LAYAN CUSTOMER                           



Semasa Encik Saifuddin datang ke Kedai Upgrade SSD Laptop Melaka beliau mengadu tentang masalah laptop Sony PCG-61A11W (upgrade SSD dan Service) miliknya itu. Beliau hendak tukar HDD ke SSD dan Service laptop kesayangannya.



SEBELUM TUKAR SSD



Kejadiaan laptop itu bermasalah ketika Encik Saifuddin hendak menghidupkan laptopnya ia sangat slow seperti siput dan kura-kura hahaha😂😂, loading jee dan disebabkan itu juga, beliau hendak menggunakannya kena mengambil masa yang sangat lama dan beliau hendak service laptop Sony PCG-61A11W nya itu, dan juga hendak tukar thermal paste yang baru kerana beliau tidak pernah service sejak beliau beli laptop Sony PCG-61A11W (upgrade SSD dan Service) ini.



SEMASA TUKAR SSD


Jadi, untuk selesaikan masalah laptop Sony PCG-61A11W (upgrade SSD dan Service) milik Encik Saifuddin ini beliau hanya nak tukar HDD ke SSD dan beliau hendak buat service di laptopnya. 

Puncanya Encik Saifuddin menukarkan HDD kepada SSD adalah disebabkan menginginkan kelajuan dan kepantasan kepada laptop Sony PCG-61A11W nya. Selain itu juga, thermal paste tidak pernah ditukar, dan menyebabkan Encik Saifuddin punya laptop Sony PCG-61A11W itu slow.

Setelah itu, Kedai Upgrade SSD Laptop Melaka membuat reformat dan service di laptop Sony milik Encik Saifuddin ini kerana beliau hendak memakai SSD dan beliau juga minta untuk service laptopnya kerana beliau tidak pernah membuat service sejak beliau beli laptop Sony ini. Mungkin disebabkan itu laptop sony PCG-61A11W beliau ini lambat dan loading.


SELEPAS REFORMAT DAN PASANG SSD


Yeah...😍👍 Alhamdulillah Encik Saifuddin pun sungguh gembira dengan keadaan laptop Sony PCG-61A11W-nya yang dah pasang SSD dan buat service kerana laptop Sonynya tidak lagi lambat dan loading seperti dulu. 

Dan selepas selesai membuat service dan reformat atas laptop Sony PCG-61A11W, Technician Kedai Upgrade SSD Laptop Melaka membuat checklist, sebanyak 20 checklist dan selepas itu, Technician updatedkan kepada Tuan milik laptop Sony ini iaitu Encik Saifuddin untuk datang amik kerana sudah siap buat reformat laptop Sony PCG-61A11W-nya ini.

Kos yang dikenakan atas reformat (tukar upgrade SSD) dan service sangat berpatutan. Dengan itu, Encik Saifuddin pun sangat gembira atas service yang dilakukan di Kedai Upgrade SSD Laptop Melaka.😊👍👍



Kami dari Kedai Upgrade SSD Laptop Melaka sedia untuk 

membantu menyelesaikan anda semua ...😎



========================================================================



>> LAPTOP LEMBAB MACAM SIPUT DAN PERLU DISERVICE  !!!

>> TAK TAHU NAK TUKAR / UPGRADE SSD KAT MANA KE ??






Jika ada pertanyaan,

Anda boleh hubungi OKCS Melaka :-

06-2400100 / 0186614745 ( 
Whatapps Pun boleh )

Lokasi OKCS MELAKA : -



Comments

Popular posts from this blog

POWER SUPPLY DAN JENIS POWER SUPPLY

[ SOLVED ] CARA FORMAT WINDOWS 10 8 7 | KEDAI REPAIR LAPTOP MELAKA

APA ITU BATERI CMOS