Repair Laptop Toshiba Satellite Series

Repair Laptop Toshiba Satellite Series
Laptop Toshiba Satellite series adalah model yang sangat popular pada satu masa dahulu kerana reka bentuk yang menarik serta harga mampu milik menjadikan ia memdapat sambutan hangat oleh pengguna laptop. Namun setelah lepas beberapa ketika, timbul satu masalah yang kerap berlaku kepada Satellite series ini.

Masalah Laptop Toshiba Satellite Series

Apakah masalah tersebut? Mungkin yang pernah menghantar laptopnya kepada kami sudah mengetahui punca masalah kenapa Toshiba Satellite Series ini autoshutdown, hang dan autorestart. Ramai yang menukar RAM, gantikan HARD DISK yang baru dan ada juga yang FORMAT laptop beliau namun masalah tetap ada.
Kami mengambil masa yang agak lama juga untuk mengenalpasti punca kenapa masalah ini sering melanda Toshiba Satellite Series ini. Dan setelah kami mengetahuinya...


Punca Masalah
Punca terjadinya masalah masalah tersebut adalah chipset. HARD DISK menpunyai chipset yang mengawal HARD DISK dan apabila chipset tersebut rosak maka terjadilah autoshutdown, tak boleh nak on, hang dan autorestart. Dan punca chipset tersebut boleh rosak kerana chipset yang tidak berkualiti, panas dan kecatatan pembuatan.
Antara punca yang lain adalah seperti hentakan daripada terjatuh. Chipset tersebut amat sensitif kepada hentakan seperti itu. 

Cara penyelesaian

Cara yang memang perlu dibuat adalah dengan mengantikan chipset yang baru. Itulah sajalah cara dan tida yang lain. Kalau ditukar RAM mahupun HARD DISK, memang tidak mengubah apa apa kecuali anda terpaksa mengeluarkan bajet yang lebih.

Kami menggunakan chipset yang berkualiti tinggi yang diimport dari luar negara serta menggunakan mesin khas untuk memasang chipset tersebut. Chipset yang mengawal HARD DISK ini sedikit berbeza dengan chipset display dan chipset power controller jadi berbeza sedikit cara kerja namun kualiti amat dititik beratkan.
Jadi dinasihatkan agar laptop haruslah selalu dicuci agar laptop mepunyai penghabaan yang baik kerana jika laptop sangat panas, pelbagai benda boleh terjadi. Display problem, hang, autorestart dan sebagainya. Dan menjaga laptop supaya jangan terjatuh. Kalau terjatuh konfirm skrin pecah dan mungkin chipset HARD DISK juga problem.

Antara Laptop yang berjaya Dibaiki






artilkel ini adalah untuk mereka yang mencari - repair toshiba satellite m200, satellite, laptop toshiba satellite, toshiba, toshiba satellite, toshiba laptop, toshiba laptop satellite, toshiba satellite m200, toshiba satellite laptop

Jika anda merasakan artikel ini bagus dan boleh dikongsi dengan rakan anda, berkongsilah melalui facebook, e mel atau twitter Percayalah jika anda memberi satu kebaikan kepada orang lain 10 kebaikan akan kembali kepada anda.

Comments

Popular posts from this blog

POWER SUPPLY DAN JENIS POWER SUPPLY

[ SOLVED ] CARA FORMAT WINDOWS 10 8 7 | KEDAI REPAIR LAPTOP MELAKA

APA ITU BATERI CMOS