[ SOLVED ] MACBOOK AIR A1465 VIRUS | (KEDAI REPAIR LAPTOP MELAKA)


[ SOLVED ] MACBOOK AIR A1465 VIRUS | (KEDAI REPAIR LAPTOP MELAKA)




Kedai Repair Laptop Melaka boleh menyelesaikan masalah Macbook Air A1465 virus.



Artikel ini mengisahkan masalah tentang Macbook Air A1465 yang (sudah memasuki virus), dan artikel ini ditulis, cara untuk menyelesaikannya.




Macbook yang telah kena virus seperi di rajah atas.



Ada seorang pengguna Macbook Air A1465 (virus) iaitu Encik Shaun Chee Kehfe telah datang ke Kedai Repair Laptop Melaka bersama Macbook Air A1465 miliknya dan untuk masalah Macbook Air A1465 yang diyakini sudah terkena virus.








Virus ?

Apa penyebab Macbook kena virus, bukan ke Macbook ni Kebal dari sebarang virus ?
Salah satu punca Macbook Air kena virus iaitu user akan Ter-download perisian "MACKEEPER", Untuk makluman, software ini memang Antivirus untuk macbook, Tetapi jika anda sanggup bayar bulanan yang mahal, ianya tak menjadi masalah. Jika Tidak ia akan memakan diri anda sendiri.




Dalam masa yang sama, Encik Shaun Chee Kehfe beliau pun terus berusaha mencari jalan untuk menyelesaikan masalah Macbook Air A1465 yang (sudah memasuki virus) itu akan tetapi beliau mencari dan namun tidak berhasil.



Dengan itu, Encik Shaun Chee Kehfe membuat carian di google, beliau terjumpa Kedai Repair Laptop Melaka iaitu OK Computer Solution Melaka, beliau menghubungi OK Computer Solution Melaka untuk membuat appointment.



Setelah Encik Shaun Chee Kehfe tiba di Kedai repair laptop melaka, [ OK Computer solution Melaka ], Technician membuat checking dan terdapat virus pada Macbook Air A1465 beliau, Technician OK Computer Solution cuba membuat cleaning Virus menggunakan Malwarebytes, namun tak berhasil atas kerana Virus sudah merosakkan registry OS Tersebut.




Reformatting Mac OS


Jadi dengan itu, Kedai Repair Laptop Melaka mengambil keputusan untuk membuat reformat atas Macbook Air A1465 ini supaya virus yang ada di dalam Macbook Air A1465 milik Encik Shaun Chee Kehfe.



Selepas Kedai Repair Laptop Melaka iaitu Ok Computer Solution Melaka membuat reformat untuk Macbook Air A1465 ini, Alhamdulillah, Macbook Air A1465 Encik Shaun Chee Kehfe kembali berfungsi seperti biasa.






Kos yang ditawarkan kepada Encik Shaun Chee Kehfe sangat berpatutan, Dan Encik Shaun Chee Kehfe sangat gembira dengan khidmat yang di tawarkan oleh Kedai Repair Laptop Melaka iaitu OK Computer Solution Melaka.


Seperti yang kita tahu virus ini kan jenis yang berjangkit. Jangan disangka virus boleh berjangkit dengan manusia sahaja malah dalam laptop/macbook pun virus boleh merebak. Walhal, dalam laptop/macbook dikatakan merebak bukan berjangkit. Virus pun ada macam-macam jenis.


Semoga Macbook Shaun Chee Kehfe sentiasa bebas dari serangan virus.


Pesanan sayang* : Jangan Download "MACKEEPER"





=============================================================




>> MACBOOK ADA YANG KENA FORMAT !!!


>> TAHU KE NAK REPAIR / SERVICE DEKAT MANA ??



Kami Kedai Repair Laptop Melaka sentiasa sedia untuk membantu menyelesaikan masalah anda semua yang berada di luar sana jika Laptop / Macbook yang perlu di buat service, format atau dalam keadaan yang tidak baik.




Jika ada pertanyaan,


                      
Anda boleh hubungi OKCS Melaka :-

06-2400100 / 0186614745 ( Whatapps Pun boleh )

Lokasi OKCS MELAKA : -






Comments

Popular posts from this blog

POWER SUPPLY DAN JENIS POWER SUPPLY

[ SOLVED ] CARA FORMAT WINDOWS 10 8 7 | KEDAI REPAIR LAPTOP MELAKA

APA ITU BATERI CMOS