[ SOLVED ] LAPTOP DELL CLEAR DATA | (REFORMAT LAPTOP DELL MURAH MELAKA)

[ SOLVED ] LAPTOP DELL CLEAR DATA | (REFORMAT LAPTOP DELL MURAH MELAKA)




Kedai Reformat Laptop DELL Murah Melaka menyelesaikan masalah Laptop DELL Clear data.



Artikel ini membincangkan tentang masalah Laptop Dell (clear data). Masalah yang dihadapi oleh Encik Amirul ialah beliau hendak format di Laptop DELL (clear data)nya.

Encik Amirul dapat tahu Kedai Reformat Laptop DELL Murah Melaka ini melalui Internet dan beliau pun hubungi kami.

Beliau hadapi Laptop DELL (clear data) ini ketika beliau hendak guna buat kerja, tetapi Laptopnya sangat slow, lembab gila macam kura-kura. Apabila Encik Amirul tengah buat kerja loading dan mengambil masa yang sangat lama untuk menunggu dan menghidupkan laptop DELL (clear data)nya itu. Dan dengan itu, Encik Amirul pun menjadi fedap dengan masalah laptopnya dan beliau hendak selesaikan masalah laptop DELL (clear data) miliknya lalu beliau pergi ke Kedai Reformat Laptop DELL Murah Melaka untuk membuat reformat.

Setelah itu, beliau pun terus ke Kedai Reformat Laptop DELL Murah Melaka dengan membawa bersama Laptop DELL (clear data) milik kesayangannya. Beliau memberitahu tentang problem di Laptop DELL (clear data) yang beliau sedang hadapi. Selepas beliau memberitahu tentang problem Laptop DELL (clear data)nya itu, Technician Kedai Reformat Laptop DELL Murah Melaka mencadangkan Encik Amirul pakai SSD untuk kelajuan di Laptop DELL nya itu tetapi beliau tidak mahu, beliau hanya nak buat reformat sahaja.



SEBELUM REFORMAT
SEMASA BUAT REFORMAT PILIH PARTITION
SEMASA DELETE PARTITION

SEMASA PILIH WINDOWS 
SEMASA INSTALLING WINDOWS DIJALANKAN
       
                     
     























Di samping itu, Technician Kedai Reformat Laptop DELL Murah Melaka membuat reformat atas laptop DELL (clear data) milik Encik Amirul kerana beliau hendak clearkan datanya di dalam Laptop DELL (clear data) itu. Laptopnya menjadi berat, kemungkinan storagenya tidak mencukupi bagi menyimpan segala data milik Encik Amirul.



Terdapat banyak punca untuk buat reformat : Ini salah satunya untuk buat REFORMAT (menghilangkan data-data.)

Adalah penting untuk memahami bahawa format penuh akan menghilangkan semua benda di dalam cakera keras, pemeriksaan dan tanda-tanda bad sector dan memasang sistem operasi yang baru. Dengan ini, anda perlu bermula dari awal menghapuskan data-data lama, lebihan-lebihan fail dan program-program yang tidak diperlukan. Oleh itu, anda perlu menyimpan fail-fail penting terutama yang berada di dalam my documents kerana sebaik sahaja anda memformat komputer anda, berkemungkinan sukar untuk anda mendapatkan kembali fail-fail tersebut meskipun dengan pemulihan data.



SELEPAS BUAT REFORMAT
SELEPAS REFORMAT KELUAR WINDOWS
        
SELEPAS FORMAT KELUAR PAPARAN WINDOWS



Selepas selesai membuat reformat di Laptop DELL milik tuan Encik Amirul ini. Dan dengan itu, Technician Kedai Reformat Laptop DELL Murah Melaka iaitu OK Computer Solution Melaka membuat 20 cheklist dan updatekan kepada tuan punya milik Laptop DELL (clear data) ini iaitu Encik Amirul untuk mengambilnya.

YEAHHH...😄Akhirnya, Encik Amirul pun sungguh happy, kerana Encik Amirul boleh menggunakan laptop DELL-nya seperti biasa setelah membuat reformat.


* TIPS *
Kami Technician Kedai Reformat Laptop DELL Murah Melaka ingin mencadangkan untuk korang pakai SSD di Laptop korang supaya korang dapat menggunakannya tanpa mengambil masa yang lama untuk melakukan kerja anda kerana SSD ni boleh meningkatkan 10 kali ganda kelajuan Laptop anda.



======================================================================



>> LAPTOP CLEARKAN DATA

>> TAHUKAH KAMU DIMANA UNTUK REFORMAT LAPTOP DELL ?






Jika ada pertanyaan,

Anda boleh hubungi OKCS Melaka :-

06-2400100 / 0186614745 ( 
Whatapps Pun boleh )

Lokasi OKCS MELAKA : -





Comments

Popular posts from this blog

POWER SUPPLY DAN JENIS POWER SUPPLY

[ SOLVED ] CARA FORMAT WINDOWS 10 8 7 | KEDAI REPAIR LAPTOP MELAKA

APA ITU BATERI CMOS