[ SOLVED ] LAPTOP LENOVO IDEA PAD Z500 DIAGNOSE USB DAN SERVICE | [ KEDAI SERVICE LAPTOP MURAH MELAKA ]

[ SOLVED ] LAPTOP LENOVO IDEA PAD Z500 DIAGNOSE USB DAN SERVICE | (KEDAI SERVICE LAPTOP MURAH MELAKA)


Kedai Service Laptop Melaka ini menyelesaikan masalah laptop Lenovo idea Pad Z500 diagnose usb dan service.


Artikel ini membincangkan tentang menyelesaikan masalah laptop Lenovo idea Pad Z500 (diagnose usb dan service). 


Beliau dapat tahu Kedai Service Laptop Murah Melaka ini dari seorang kawannya yang promotkan beliau untuk ke Kedai Service Laptop Murah Melaka ini iaitu OK Computer Solution Melaka kerana Technician dia sangat pakar dan teiliti dalam membuat kerja dengan terbaik dan perfect.


Dan selepas itu, beliau pun telah datang ke Kedai Service Laptop Murah Melaka, iaitu OK Computer Solution Melaka dan client itu bernama Encik Faris, bersama membawa laptop Lenovo idea Pad Z500 (diagnose usb dan service) miliknya. Semasa itu, beliau mengatakan yang laptop Lenovo idea Pad Z500 (diagnose usb dan service) masalahnya diagnose usbnya tak boleh detect dan beliau pun meminta untuk service laptopnya.


Kami pun diagnose depan beliau bila check driver tiada masalah pun yang menyebabkan USB tak boleh detect. Rupa-rupanya USB port yang rosak. Kalau dibiarkan boleh rosak komponen lain lagi pada masa akan datang sebab litar pada motherboard masih berhubung.




SEBELUM BUAT SERVICE DAN DIAGNOSE USB TAK DETECT



Kejadian laptop Lenovo idea Pad Z500 (diagnose usb dan service) ini semasa beliau hendak menggunakan laptop tetapi port usb tak detect. 


Puncanya :

Sama ada tempat cucuk USB laptop Encik Faris ada masalah sikit. Aduhhh....Stress betul kan bila Encik Faris nak buat kerja, bila cucuk pendrive, external hard disk, mouse atau keyborad kat USB port tu semua tak boleh detect. Kenapa agaknya ehh...??😨



 SEMASA HENDAK DISERVICE
BUKA KEYBOARD




















Dengan itu untuk menyelesaikan masalah laptop Lenovo idea Pad Z500 (diagnose usb dan service) milik Encik Faris. Technician cadangkan kepada Encik Faris untuk tukar port usb baru atas laptop Lenovo idea Pad Z500 (diagnose usb dan service) nya itu kerana itu sahaja caranya untuk menyelesaikan masalah laptop Lenovo nya.


Selepas itu, Technician Kedai Service Laptop Murah Melaka selesai membuat service atas laptop Lenovo idea Pad Z500 (diagnose usb dan service) milik Encik Faris. Technician membuat 20 checklist dan updatekan kepada milik laptop Lenovo idea Pad Z500 (diagnose usb dan service) iaitu Encik Faris untuk mengambilnya. Dan kos yang dikenakan atas service laptop Lenovo idea Pad Z500 (diagnose usb dan service) ini sangat berpatutan dengan problem yang dihadapinya ini. Alhamdulillah, selepas itu Encik Faris pun boleh menggunakan laptopnya dengan baik.


Encik Faris pun sangat berpuas hati atas service yang dilakukan di Kedai Service Laptop Melaka iaitu OK Computer Solution Melaka.😊👍



Kami Kedai Service Laptop Murah Melaka iaitu OK Computer Solution Melaka sedia membantu anda semua untuk menyelesaikan masalah laptop yang anda hadapi selama ini.😉



====================================================================



>> LAPTOP DIAGNOSE USB DAN THERMAL PASTE KERING

>> ANDA TAHU NAK SERVICE DI MANA ??



Jika ada pertanyaan,



Anda boleh hubungi OKCS Melaka :-

06-2400100 / 0186614745 ( 
Whatapps Pun boleh )

Lokasi OKCS MELAKA : -




Comments

Popular posts from this blog

POWER SUPPLY DAN JENIS POWER SUPPLY

[ SOLVED ] CARA FORMAT WINDOWS 10 8 7 | KEDAI REPAIR LAPTOP MELAKA

APA ITU BATERI CMOS